
Er bestaat geen specifieke wettelijke verplichting voor bedrijven of zelfstandigen om over dergelijke software te beschikken.
Factureringssoftware heeft zich echter geleidelijk een plaats op de markt veroverd omwille van haar praktische bruikbaarheid. Laten we ze opnoemen!
1. Centralisatie van gegevens. Het eerste voordeel van een beheersoftware die is aangepast aan de activiteit van de zelfstandige en bedrijfsleider van een klein bedrijf is de centralisatie van de gegevens op dezelfde plaats. Zo zijn bijvoorbeeld uw klanten- en artikelgegevens altijd up-to-date. U hebt de lijst van schattingen en facturen zonder dat u hoeft te zoeken. En uw bestanden zijn compleet. Deze centralisatie stelt de beheerder in staat zijn klanten beter te kennen dankzij een verrijkte database. Zo kan hij weten wat zij het vaakst kopen en hoe vaak, welke prijzen worden aangerekend met of zonder kortingen,…
2. Maximale toegankelijkheid. Geen hardware configuratie problemen meer. Een 100% cloud software is dus multi-device: Mac, PC, smartphone tablet. En bovenal, u kunt er overal en altijd bij.
3. De gegevens zijn beveiligd. Schattingen, facturen, boekhouding, klantenbestanden, artikelbestanden, … gaan niet langer verloren in geval van diefstal van de PC of andere harde schijf crash. Ook geen zoekgeraakte documenten meer.
Je hoeft geen back-ups te maken. Alles wordt door ons gedaan. En software-updates zijn doorlopend en hoeven niet meer te worden geïnstalleerd. Je werkt altijd in de laatste versie.
4. Geautomatiseerde taken. Bespaar dagelijks tijd door fouten te vermijden. Zijn uw klanten en artikelen al geregistreerd? Dus u zult direct uw offertes, inkooporders, facturen uitvoeren. De nummering gaat ook automatisch. Geen risico meer op doublures, lacunes of chronologische fouten. Ook de berekening van de BTW wordt vereenvoudigd. Je hoeft alleen maar het juiste tarief te kiezen!
5. Snelle communicatie. U kunt uw ingevulde documenten rechtstreeks per e-mail in pdf-formaat verzenden. U kunt ze natuurlijk ook afdrukken en per post versturen.
6. Samenwerking met uw curator. Aan het eind van de maand stuurt u de facturen naar uw zaakwaarnemer. Hetzij in pdf-formaat, hetzij in UBL-formaat, hetzij in het formaat van hun software. En als u wilt, bieden wij een gratis verbinding met uw zaakwaarnemer.
7. Uw handelsdocumenten. Er bestaan veel sjablonen, die kunnen worden aangepast. U kunt dus rechtstreeks factureren met behulp van een kant-en-klaar sjabloon. Aangezien u de parameters van uw bestand, uw logo en andere contactinformatie zult hebben ingevoerd, zullen uw klanten u herkennen! Heb je een specifiek sjabloon nodig? Maatwerk is mogelijk!
Al deze praktische aspecten zullen u tijd besparen. Elke dag!
Al deze parameters stellen de beheerder in staat kostbare tijd te besparen. Hij kan zich dus volledig wijden aan zijn kernactiviteiten en tegelijkertijd op de hoogte blijven van “zijn papieren”!
U ziet uw kerncijfers in één oogopslag. Dashboards, in- en outputoverzichten, hangende ramingen, onbetaalde facturen, cashflow, enz. Met slechts enkele muisklikken hebt u al deze informatie binnen handbereik. Deze indicatoren zijn meestal voorgedefinieerd en kunnen worden gewijzigd of ingedeeld naargelang van uw verwachtingen en behoeften.
Dankzij deze verslagen en andere statistieken hebt u een globaal en zeer nauwkeurig beeld van uw financiële en commerciële situatie! En daarom zul je een betere analyse hebben.
Laten we 2 voorbeelden nemen: voorraadbeheer en betalingsherinneringen
Te veel voorraad = te veel vaste activa! Slecht voor de opslagruimte maar vooral voor je cash flow. En als u niet genoeg voorraad hebt, lijdt u financieel verlies omdat uw potentiële klant naar de concurrentie kan gaan. Met software kunt u een waarschuwing geven wanneer de minimumvoorraad is bereikt. U kunt anticiperen en zelfs uw herbevoorrading automatiseren. En u beperkt ook de immobilisatie van een deel van uw cash flow.
Om snel betaald te worden, moet u uw facturen snel verzenden. Meestal heeft u al te maken met te veel betalingsachterstanden, en met de crisis is de situatie misschien nog verergerd. Besteed geen uren aan “dat papierwerk”. U verspilt kostbare energie die veel productiever kan worden gebruikt. Met uw software kunt u automatisch betalingsherinneringen sturen volgens de termijnen die u wenst!
Of u nu een klein bedrijf runt of zelfstandig ondernemer bent, uw bedrijf verandert mettertijd. De instrumenten die u bij de start van uw bedrijf gebruikte, zijn misschien niet meer helemaal geschikt. Vraag uzelf af: voldoet uw facturatieoplossing nog aan uw behoeften? Speciaal voor mobiliteit: altijd en overal beschikbaar (op kantoor, thuis, in uw werkplaats, onderweg, bij uw klanten, …)?
Met Picsoo kunt u overal en altijd werken en overleggen. Een eenvoudige internetverbinding is voldoende.
Gratis 14-dagen proefversie op www.picsoo.be/nl
02 737 95 90
Mail : info@picsoo.eu
Kantoorpark Waterloo
161, dreef Richelle – gebouw M
1410 Waterloo
02 737 95 90
Bedrijfsnaam: Business Software srl
BTW-nummer: BE 0480.277.583
Maatschappelijke zetel: Louizalaan 349/1 1050 Ixelles, België
Telefoon: 02 737 95 90
Email : info@picsoo.eu